Bacon-sallad

Trött blir man av att sola, må jag säga... Svider i ögonen, fast det beror nog på att jag var uppe såå tidigt.... I dag har jag inte fått mycket gjort... Bara solat, plockat in blommor "midsommarblomster",dammsugit upp efter sotarn som var här för andra gågen + att jag har damsugit hela huset, nu samlar jag krafter för att svabba golven......

Middagen bestog av bacon - sallad och vitlöks dressing !!

Alla kan väll göra bacon-sallad, men så här gör jag min. Fast nu blanda jag inte allt i en skål, utan la upp på en tallrik så det såg aptitiligt, brukar inte bli det om man blandar allt.

-2 pk scan bacon (steka knaprigt)
- Isbergsallad
- Majs
- Röd lök (hade det hemma, annars purjo mildare i smaken tycker jag)
- Coctailtomater
- Gurka
- kidneybönor
- Lite riven ost alt fetaost
- Färskt potatis

Sköljer, skär,hackar, river, steker och kokar... Lägg  upp på en tallrik.....

Vitlöks -dressing

- Gräddfil
- 1 vitlöks klyfta
- Kryddor. Salt,peppar,aromat,cayenn. Smaken är som baken

Jag skriver inga mått lr hur mycket av ditten och datten. Gör lite på känn, lr hur jag ska uttrycka mig.

Perfekt midda för en varm och solig dag..... Bon apitit !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0